tisdag 12 april 2016

Tillbaka till Mbeya


Efter en vecka uppe i nordvästra Tanzania är jag idag på väg tillbaka till södra Tanzania och Konde stift.

Jag har haft en bra vecka i Bukoba och i Karagwe. Det har varit roligt att få se de platser och de människor som jag tidigare bara har hört talas om och sett på bilder. Vi spenderade två dagar på en yrkesskola i Emau, som min församling har varit med och stöttat. Det var väldigt roligt att se de saker som gjorts på skolan tack vare de insamlingar som gjorts i min församling. Något av det första som gjordes var att bygga en vatten tank. Sedan har klassrum renoverats, kök har byggts, boenden för både elever och personal har byggts mm. Det var så klart även mycket roligt att få träffa eleverna, lärarna och övrig personal. 

Jag har fortfarande inte återförenats med min dator, så bilder kommer att dröja ett tag till som det ser ut nu. Det har regnat mycket i Tanzania på sistonne, så pass att vägen ner till Matema (där Camilla och min resväska är) har blivit förstörd och oframkomlig på grund av regnet. Således kommer jag att bli kvar i Mbeya området och Camilla i Matema, oklart tills när. 

// Josefin  = ) 

Flygplatsen i Bukoba är ganska liten, men den har ändå två gater, om än att de är precis bredvid varandra. 

Det känns lite speciellt med en handskriven biljett /boarding pass.

På flygplatsen i Dar es Salaam, i väntan på nästa flyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar