onsdag 27 april 2016

En förmiddag på BVC


Idag har jag fått vara på studiebesök på sjukhusets BVC-avdelning. Sigrid frågade igår om jag var intresserad av att följa med på en "outreach", när BVC personalen från sjukhuset åker ut till en by och har mottagning. Jag sa att det ville jag gärna. Dock skulle de inte iväg på någon outreach idag, men jag fick komma och besöka dem på mottagningen på sjukhuset i stället.

Jag fick låna en sjukhustunika av Sigrid och sedan fick jag vara med på BVC-mottagningen. De vägde och vaccinerade barnen. När det var slut på barn att vacinera och väga tog vi te paus. Efter pausen fick jag hjälpa till att sätta in journaler i nya mappar. Ingen direkt avancerad eller speciell uppgift, men kul att få göra något.

Jag fick även en liten genomgång i familjeplanering av en av sköterskorna.

Kul att få se lite hur sjukvården fungerar i ett annat land. Roligare att uppleva det som besökare och inte som patient.

// Josefin   = )

Här är länk till Sigrids och Camillas bloggar när de var iväg på outreach för någon vecka sedan.
Sigrids outreach
Millans outreach


På väg till sjukan
Kändes bra att gå i sjukhuskläder igen för några timmar, det var ett tag sedan sist. 

Två av sköterskorna sitter och dokumenterar

Det dokumenteras hur många som fått de olika typerna av vaccin varje månad

Förberedelse inför vaccinering

Familjeplanering

Familjeplanerings piller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar