onsdag 6 april 2016

Resa på resan


Jag är nu på väg till Bukoba i nordvästra Tanzania och till Karagwe stift. Min hemförsamling i Götene har ett vänsamarbete i Karagwe stift. Två kvinnor (Inga och Barbro) från min församling är där på besök och vi tyckte att det var passande om jag också kunde komma tid under tiden de är där, när jag ändå är i landet. Således en resa under resan. Har nu betat av två flyg och väntar på det tredje. Trodde inte att jag skulle hinna med det tredje, men andra flyget landade tidigare än planerat och flygplatsen var liten och lätt att ta sig från ankommande till avgående. Hinner till och med att blogga lite i väntan på flyget. Eller i alla fall skriva ett utkast.
Det ska bli kul att träffa Inga och Barbro och det ska bli kul att se personer och platser som jag tidigare bara hört talas om och sett på bilder. 

Jag har nu anlänt till Bukoba och blivit väl mottagen av Inga och Barbro. Jag flög med ett mycket litet propellerplan den sista biten. Väldigt spännande. Bilder på det kommer när jag återförenats med min dator igen, någon gån i nästa vecka (den är kvar i Matema med större delen av min packning). 

// Josefin = ) 

På flygplatsen i Dar es Salaam. Några timmar tills nästa flyg. 
En något mörk bild, men det är jag, Barbro och Ings på stiftskcentret i Bukoba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar