onsdag 25 maj 2016

Taksemike!


Tack så mycket för den här tiden, Tanzania, Konde stift och alla jag träffat här i Tanzania! Idag åker jag hem till Sverige igen efter två och en halv månad i Tanaznia. Jag har haft en bra, intressant och lärorik tid här. Ibland har det varit lite jobbigt och motigt, men för det mesta har det varit bra och de problem som dykt upp på vägen har löst sig på ett eller annat sätt. En sönderregnad väg löste sig med två veckor i Mbeya. En buss som stannade två hållplatser efter den jag egentligen skulle gå av på löste sig med en liten promenad tillbaka. Språkförbistringar har löst sig med vänliga leenden och yviga handrörelser. Avsaknad av täcke har löst sig med kanga/khanga (färgglatt tygstycke). Ösregn har löst sig med regnjacka och paraply.

Mungu akubariki!

// Josefin  = )

Millan, pastor Sanga och jag, sista kvällen tillsammans

Pastor Sanga har lärt sig lite svenska, men han är bättre på att uttala än att stava ;)

Tack så mycket Konde stift för den här tiden! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar