måndag 16 maj 2016

Födelsedag!


Idag fyller jag år!

Dagen började med att jag fick en påse godisbilar av Camilla och hon sjöng för mig. Dock är jag den mer morgonpigga av oss, så jag var uppe före henne.

Idag åkte vi från Mbeya till Tukuyu för att ha ett möte på stiftskansliet tillsammans med de övriga svenskarna, Sigrid, Rebecca och Samuel. Vi skulle utvärdera och diskutera hur vi haft det under vår tid här i Tanzania. Det var ett bra möte. I slutet av mötet fick vi var sin gåva i från stiftet. Samuel och Rebecca fick en tavla, Sigrid fick också en tavla med en zebra på och Camilla och jag fick var sin snidad ljusstake.Camilla och jag fick även var sitt tygstycke med lejon på från 'youth department'.

I väntan på mötet och att de andra svenskarna skulle dyka upp fikade vi på stiftskansliet. Vi fick då bananer och något som påminde om köttbullar, men friterat i ägg på något vis. Det låter kanske konstigt, men det smakade gott. När alla tagit var sin fick jag den sista, för att det var min födelsedag.

På kvällen åkte vi hem till en man, Owen, som jobbar på stiftet och som var och hälsade på i Sverige och på vår skola i höstas. Vi skulle få bo över hos honom till dagen därpå. Han bodde jättefint en liten bit utanför Tukuyu. Vi åt middag och pratade och innan vi gick och la oss fick vi en kopp varm mjölk. Ett bra avslut på en bra födelsedag.

// Josefin  = )


Bananer och de köttbulle liknande sakerna

fika på kontoret för 'youth department'

Camilla får en ljusstake av biskopen

Rebecca och Samuel får en tavla av biskopen

Sigrid får en tavla av biskopen

Jag och Camilla med tygerna vi fick av 'youth department'

Gruppbild med några av de som var med på mötet,
det var svårt att få en bild med alla


Rebecca och Samuel har samlat på sig en del grejer under sitt halvår i Tanzania

Här ska vi bo inatt

Owen visade oss hur han lagar ris på Tanzanianskt vis

Innan vi gick och la oss gjorde vi skuggbilder


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar