onsdag 9 mars 2016

Äntligen dags för avfärd! :)

Idag åker jag till Tanzania!

Jag läser en ettårig folkhögskoleutbildning, på Älvsbyfolkhögskola, som heter Volontärlinjen. Denna linje är ett samarbete mellan Svenska kyrkan, Svenska kyrkan i Luleåstift och Älvsby folkhögskola. Man kan säga att detta är ett komplement till "Ung i den världsvida kyrkan", som väl är ett lite mer känt och etablerat volontärprogram.
Som en del i studierna ingår en tremånaders volontärperiod, som för min del kommer att förläggas till Tanzania och Konde stift. Luleå stift har ett samarbete med Konde stift i Södra Tanzania.
Vad jag ska göra och hur programmet under min volontärperiod ser ut är ännu inte helt klart, men det kommer att vara i Konde stifts regi och inom deras verksamhet. Troligen kommer jag att resa runt och se lite olika delar av stiftet och olika verksamhetsområden. Det ska bli spännande att se vad dessa tre månader har att erbjuda. 

// Josefin  = ) 

1 kommentar: