tisdag 12 januari 2016

Telefonsamtal från Älvsbyn

Idag har jag haft telefonkontakt med mina lärare uppe i Älvsbyn.
Den information jag fått ifrån dem är att vi måste söka arbetsvisum, vilket beräknas ta ca 8 veckor. Nytt preliminärt avresedatum är nu istället den 9 mars. Då våra lärare redan har andra kurser och lektioner inbokade för denna period blir det lite improvisation med studierna framöver. Inledningsvis kommer jag att vara kvar hemma i Götene och göra någon form av volontärarbete på min hemort, läsa en del i kurslitteraturen och fortsätta lära mig mer swahili.

Det är klart att det känns lite trist att inte få komma iväg nu som det var planerat, men det känns ändå skönt att det uppdagades innan vi hann fara iväg, så att vi inte stötte på problem när vi väl kommit till Tanzania.

// Josefin  = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar