måndag 11 januari 2016

Avresedag - Inställd...

 Idag var det tänkt att jag skulle åka som volontär till Tanzania tillsammans med min klasskompis Camilla och tillsammans med Sigrid som läser den korta volontärkursen för de med yrkeserfarenhet. Men tyvärr kommer vi inte iväg idag. Jag fick igår ett samtal från min lärare som berättade att de skärpt visumreglerna för volontärer och att vi därmed inte kan åka med det visum som det var tänkt. De arbetar för fullt på skolan idag (och även nere i Tanzania) för att lösa detta på bästa sätt. Vi får se hur lång tid det dröjer innan vi kan komma iväg.

Igår var jag i min hemkyrka (Götene kyrka) på gudstjänst och fick en särskild del i förbönen, samt välsignelse inför min resa och mitt uppdrag som volontär. Jag fick även med mig en hälsning i från den internationella gruppen, som jag varit delaktig i sedan några år. Flera personer både sådana jag kände och sådana jag inte kände önskade mig lycka till inför min resa. Det känns bra att ha ett bra stöd hemifrån inför och under resan.

// Josefin  = )

Diakonen Monica har precis lämnat över hälsningen ifrån internationella gruppen till mig. Prästen Hans-Olof assisterar henne med att låna ut sin mikrofon. 
Foto: Ranita Ingsén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar