onsdag 24 februari 2016

Bokrea och svenskalektion

Dagen började innan solen ens hunnit gå upp med en tur till Lidköping och bokrean. Min kusin hade några dagar tidigare frågat om jag ville följa med henne. Jag hittade dock inte direkt några böcker jag kände att jag behövde ha. Efter att ha kikat runt en sväng på bokrean gick vi och åt frukost på ett café i stan. Vi trodde inte att det var något som hade öppet redan kl 07, men till vår glädje var det det.

Efter en trevlig och god frukost bar det av till svenskaundervisningen. Som vanligt började vi med att repetera en del av det vi gått igenom tidigare. Vi sjöng sången "Huvud, axlar, knä och tå". Vi började ganska långsamt och ökade sedan tempot undan för undan. Det skrattades gott när vi sjöng om den igen och ökade tempot. Det nya för dagen var att lära sig namnen på olika klädesplagg. Det var inte helt lätt att rita klädesplagg upptäckte jag. Först pekade jag på olika klädesplagg och sa vad det hette, men när jag sedan skulle skriva på tavlan hur orden stavas försökte jag rita klädesplagget för att de skulle hålla reda på vilket ord som tillhörde vilket plagg, men det var som sagt inte helt lätt. 

// Josefin  = )

Ingen rusch till bokrean direkt

Frukost! :)

Inte mycket folk ute så här dags på morgonen.

Svenskalektion


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar